Klachtenprocedure



Klachten

Wij vinden het als huisarts maar ook als doktersassistent en praktijkondersteuner belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden over ons bent of als u vindt dat iets beter kan, dan horen wij dit graag. Laat ons weten waarom u niet tevreden bent dan kunnen wij proberen uw probleem of klacht op te lossen.

Als u een klacht heeft over uw huisarts, een assistente, of één van de praktijkondersteunersdan kunt u met hem of haar een (bel)- afspraak maken om uw klacht te bespreken. Dit werkt vaak het beste. Als u het op prijs stelt kan de praktijkmanager daarbij aanwezig zijn.

Als u dit op prijs stelt kunt u de klacht ook (eerst) met de praktijkmanager bespreken, zij is het eerste aanspreekpunt voor algemene klachten over de praktijk.

U kunt een afspraak maken via het telefoonnummer 0117-421-421 of een mail sturen naar: info@huisartsensluis.nl

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht vertrouwelijk bespreken met een klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vult u dan het klachtenformulier in op de website van skge
De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist).

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op www.skge.nl.